Timp liber

Calatoria mea in Tara Legendelor Olimpului

Pentru mine Grecia a fost si va ramane tara zeilor, a titanilor, a eroilor, a nimfelo, a legendelor Olimpului si a uleiului de masline. Am citit cartile de nenumarate ori, stiu povestile pe de rost. Cu toate astea nu am plecat in Grecia ca sa calc pe urmele Atenei sau, ale lui Ahile, ci ca sa ma bronzez si sa ma relaxez, mai ales ca scopul calatoriei a fost sa imi duc mama in vacanta pentru a petrece mai mult timp cu ea.
Am invatat de pe situl meu preferat de calatorii ca nu este deloc greu sa iti planifici singur calatoria si nu sunt la prima experienta. Am ales o combinatie intre istorie, soare, mare, plimbare, adica Atena-Naxos-Santorini. Mi-am luat biletele de avion de pe Olympic Air, mi-am facut rezervarile la hotel prin booking sau, agoda sau, direct la hotel tinand cont de recenziile pe care le-am gasit pe siturile astea plus tripadvisor. S-a intamplat ca pe booking si agoda sa nu gasesc nimic liber, iar hotelul sa aiba camere disponibile, asa ca daca vi se pune pata pe un hotel incercati toate posibilitatile.
In Atena mi-am dorit sa vad Acropole – mai mult pentru priveliste decat din alte motive  si sa ma plimb prin Plaka, un cartier vechi la poalele Acropolelui, plin de restaurante, taverne si cafenele, cu stradute pietruite care urca si coboara si prin care te poti pierde foarte usor.  Nu am vizitat niciun muzeu in conditiile in care hotelul nostru a fost fix langa Noul Muzeu al Acopolelui. Altadata muzee.
Si ce priveliste:

Ce mancare buna au grecii! Gustoasa, o bucurie pentru pofticiosi: tzatziki, saganaki, caracatita marinata, salate ffff bune, peste proaspat, dar despre asta o sa vorbesc intr-o alta zi. Oricum m-am ingrasatvreo 2 kg in 10 zile. Fara dulciuri.
Daca va plimbati prin Plaka, va sugerez sa aveti vointa de fier, pentru ca pe langa chinezariile care au cotropit lumea, nu are sens sa ne mai indoim, am gasit o gramada de bijuterii artizanale superbe de care m-am indragostit (magazinul de pe Makrigianni nr 17  – nu arealt nume). Din pacate celor mai frumoase nu am avut voie sa le fac poza tocmai pentru ca se protejau impotriva replicilor.
Ne-am incheiat prima zi din Atena cu o plimbare prin fata Cladirii Parlamentului unde am vazut si schimbarea garzii, continuata prin Syntagma, centrul Atenei moderne si Kolonaki, una dintre cele mai chic zone ale orasului.

Dimineata la 6 am plecat spre Piraeus pentru o calatorie de 5 ore cu feribotul catre Naxos, Insulele Ciclade.