Biobeauty

Cum am vazut eu Paris-ul

M-am dus la Paris cu gandul la un nou proiect care momentan a cazut, dar nu imi pare rau pentru ca este imposibil sa ai regrete ca ai vazut Parisul. Nu am stat decat 5 zile si cred ca ai nevoie de cel putin o luna sa-i descoperi farmecul, sa-i recunosti miresmele, sa-i descifrezi sunetele. Au fost bune si 5 zile mai ales ca am fost turistul fara harta si fara ghid. M-am lasat condusa de entuziasm.
Ce sa faci in Paris? (evident ca nu trebuie sa faci nimic, doar sa te bucuri) .
Sa te plimbi cat te tin picioarele in orice directie ai chef si te poarta pasii. Nu-ti bate capul sa bifezi liste cu monumente, muzee, etc. Plimba-te, plimba-te, plimba-te! Am mers in medie cam8-9 ore in fiecare zi. Pe malurile Senei, pe Ile de Saint-Louis – cea mai veche parte a orasului, extrem de romantica, cu stradute pline de bijuterii colorate din sticla,  cu magazine de dulciuri desprinse din fanteziile si povestile copilariei, cu inghetata Berthillon, un simbol al insulei si al Parisului din cate am inteles.
Am urcat de la Opera pana la Sacre Couer prin Monmartre alegand doar stradutele inguste unde am descoperit magazine cochete cu bijutetii, haine, obiecte vintage, ateliere de pictura, restaurante si cam tot ceea ce iti trece prin cap in materie de stil de viata. Aaaa, sa nu uit de florariile dedicate unei singure flori, trandafirului, care m-au impresionat desi nu-mi plac trandafirii. La Sacre Couer este plin de turisti, dar privelistea te copleseste, nu ai cum sa o ratezi.
La fel cum nu ar trebui sa renunti la urcatul in turnul Eiffel. Nici eu nu am vrut din cauza cozilor, nu inteleg de ce sa stau la coada in general, mi-au ajuns cele din copilarie la portocale, dar bine ca am stat, indurand o ploaie mocaneasca, marunta, enervanta in sandale din alea de mai bine n-ar mai fi pentru ca eu m-am dus pregatita de zile calde. Am urcat pe trepte pana la etajul 2, dupa care am fost obligata sa iau liftul. Trebuie sa o faci daca ajungi in Paris. Imi pare rau ca nu am avut un aparat de fotografiat bun ci doar telefonul.

Chiar daca nu ai bani este pacat sa ratezi o vizita in magazinele emblema ale Parisului precum Colette sau L’Eclaireur. Sunt ca un manual.
Sa te bucuri de florile din strada, sa mananci cupcake-uri (desi sunt doar un desert care arata senzational de bine, dar complet necomestibil din punctul meu de vedere, prea greu) si toate dulciurile de care ai chef, sa mergi in parfumeria Guerlain de pe Champs Elysees – isi schimba periodic tematica, tema sezonului era reinterpretarea LBD-ului, mi s-a parut o bijuterie.

Sa stai la Palm Opera Hotel (un boutique hotel foarte chic cu preturi prietenoase, produse de igiena bio si produse bio la micul dejun, ce mi-as fi putut dori mai mult?) si sa incerci bucataria franceza – este singurul lucru care nu mi-a iesit, astept propuneri. Desi este multmai economic si mai romatic sa iti inchiriezi un apartament.
Sa faci o sedinta foto a la Marylin Monroe deasupra gurlior de canalizare. Se vor bucura multi in jur. Trebuie sa ai neaparat rochie ampla. Imi pare atat de rau ca s-au pierdut pozele, erau fabuloase, fara sa folosesc cuvantul cu usurinta.
Mi-am planificat singura vacanta, de la hoteluri pana la restaurante, transport, activitati si orice altceva iti mai trece prin cap cu tripadvisor, agoda si booking.